Onderzoeken

We hebben al het onderzoek die we verricht hebben op het Miro board bijgehouden. Als eerst een opsomming met wat we allemaal hebben gedaan.


  • Algemeen Onderzoek
  • Frame Your Design Challenge
  • Stakeholders Map
  • Usability Testen
  • Insights of Usability Test
  • Crazy 8
  • Mindmap

  • Bij alle onderdelen laten we een afbeelding zien met het resultaat die we hebben. En proberen we ook een toelichting te geven over het onderzoek.


    Als er dingen zijn die ontbreken of u wilt meer informatie kunt u via het contact gedeelte contact met 1 van ons opnemen en kunnen we u meer informatie geven





    Algemeen Onderzoek

    Hierbij hebben we alle 3 tegelijk binnen een bepaalde tijd onderzoek gedaan over: Wat is MVO? Wat is Stimular? Wie zijn de klanten van Stimular? Hoe staat de wegwijzer er momenteel voor? En de overige punten die we tegen gekomen zijn. Dit heeft een inzicht gegeven wat Stimular allemaal doet en wie ons doelgroep kan zijn.





    Frame your design challenge

    Door middel van het Frame Your Design Challenge ga je eigenlijk de hoofdvraag kaderen. Want een ontwerpuitdaging verwoordt het probleem dat je probeert op te lossen en helpt je een bereik te definiëren dat niet te smal en niet te breed is. Herdoor ga je gerichter naar het probleem kijken en kan je makkelijker naar een idee toe.





    Stakeholders Map

    We hebben deze stakeholders map gemaakt om een duidelijk over- en inzicht te krijgen in stakeholders van de wegwijzer/stimular. Tijdens het maken van de map hebben we kunnen terugpakken op het eerder gedaan onderzoek en deze uitbreiden door gezamelijk te bedenken wie alle stakeholders zijn en welke stakes ze dragen deze map is handig geweest om ons in een goede mindest te brengen voor de rest van het project. Dit heeft er ook voor gezorgd dat we de doelgroep beter konden formuleren.





    Usability Testen

    Wij hebben meerdere usability testen afgenomen. Een usability test over de huidige website die nu gebruikt wordt. Een usability test over een onderdeel van het prototype dat we aan het bouwen zijn. En als laatst een usability test over het gehele prototype. We hebben dit gebruikt om onze vermoedens over de wegwijzer en vragen over het gebruik ervan te valideren. Een van de belangrijkste vragen die wij hadden was op welke soort devices wordt de pagina gebruikt en de vermoedens die we hadden waren onder andere dat de traagheid van de website navigeren frustrerend maakt en dat de navigatie zelf zo ingewikkeld en onduidelijk is dat de gebruikers moeite hebben met het vinden wat ze zoeken.







    Insights of Usability Test

    Na het uitvoeren van de usability tests heeft ieder teamlid zijn resultaten samengevoegd tot een lijst aan insights. Hierdoor kregen we een duidelijk inzicht op de problemen die speelden binnen de site, zoals de overzichtelijkheid, het kleurenpallet en de vindbaarheid van de wegwijzer. Door deze resultaten samen te voegen kregen we een aantal algemene problemen te zien. Ook waren er een aantal resultaten die gelimiteerd aanwezig waren of elkaar zelfs tegenspraken. Hierdoor hadden we tijdens het ontwerpen een goed idee van waar de oplossing tot het probleem ongeveer lag.





    Crazy 8

    Het ontwerpen zelf was de volgende stap. We hebben de eerdere stappen gebruikt om in ons hoofd een idee te vormen van probleem en oplossing. Daarna hebben we een timer van 8 minuten aangezet om ieder zo veel mogelijk potentiële oplossingen te schetsen, de zogenaamde crazy 8. Hierna heeft iedereen de ideeën die de anderen hadden bedacht bekeken en hebben we gezamenlijk beslist welke ideeën goed waren voor een prototype en welke onderdelen van de andere ideeën we hierin wilden intergreren. Op deze manier zijn we op onze eerste 3 prototypes gekomen.








    Mindmap





    Vragenlijst

    a





    Concepten

    Mobile

    Dit was ons eerste concept. Deze was gebasseerd op mobile.




    Visueel

    Dit was het tweede concept, hierbij hebben we voornamelijk een focus gezet op de visuele aspecten.




    Vragenlijst

    Ons derde concept hebben we op een heel ander punt gericht. Hierbij willen een call to action hebben. Daarom hebben we een vragenlijst gemaakt.



    Eind Concept

    Eindconcept

    We hebben allemaal elementen uit concept 1, 2 en 3 meegenomen.




    Contact

    Merve Önal

    Email: 0913615@hr.nl


    Patrick Broere

    Email: 0991153@hr.nl


    Jakko Andeweg

    Email: 0998061@hr.nl